Loading

Arş.Gör.Dr.

Büşra ÇAYLAN ERGENE

Eğitim Fakültesi

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

İletişim

bcaylan@sakarya.edu.tr

0264 295 35 44

1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Errgene, Ö., Çaylan Ergene, B. - Posing problems and solving self-generated problems: the case of convergence and divergence of series - INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY - pp.1 - ISSN : 0020-739X - DOI : 10.1080/0020739X.2023.2170292 - 2023 - WOS:000934461900001
2 Büşra Çaylan Ergene, Mine Işıksal Bostan - Supporting Pre-service Mathematics Teachers’ Professional Noticing of Students’ Reasoning About Length - European Journal of Science and Mathematics Education - Vol.10(1) - pp.50 - DOI : https://doi.org/10.30935/scimath/11384 - 2022
3 Özkan Ergene, Büşra Çaylan Ergene, Esin Zelal Yazıcı - Ethnomathematics Activities: Reflections from the Design and Implementation Process - Turkish Journal of Computer and Mathematics Education - Vol.11(2) - pp.402 - DOI : https://doi.org/10.16949/turkbilmat.688780 - 2020
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Büşra Çaylan Ergene, Mine Işıksal Bostan - A Case Study on Pre-service Teachers’ Question Types within the Context of Teaching Practice Course - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.9(1) - pp.1 - DOI : https://doi.org/10.21666/muefd.887481 - 2022
2 Büşra Çaylan Ergene, Çiğdem Haser - Students’ Algebra Achievement, Algebraic Thinking and Views in the Case of Using Algebra Tiles in Groups - Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education - Vol.15(2) - pp.254 - DOI : 10.17522/ balikesirnef.1019292 - 2021
3 Büşra Çaylan Ergene, Özkan Ergene - Repeating Decimals and Irrational Numbers on the Number Line: Through the Lens of Pre-Service and In-Service Mathematics Teachers - - Acta Didactica Napocensia - Vol.13(2) - pp.215 - DOI : https://doi.org/10.24193/adn.13.2.15 - 2020
4 Emine Nur Bilgiç, Büşra Çaylan - İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Örüntülere İlişkin Problem Tasarlama Durumları - Sakarya University Journal of Education - Vol.8(3) - pp.25 - DOI : 10.19126/suje.377320 - 2018
1.4-DİĞER ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 Nuray Çalışkan Dedeoğlu, Büşra Çaylan Ergene, Mithat Takunyacı, Özkan Ergene - Matematik ve Teknoloji Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Matematik Öğretmen Adayları için Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması - Eğitim ve Teknoloji - Vol.2(1) - pp.64 - ISSN : 2687-3931 - 2020
2 Büşra Çaylan, Melek Masal, Ercan Masal, Mithat Takunyacı, Özkan Ergene - Origami ile Matematik Dersi Süresince İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri ile Origami İnançları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi - Journal of Multidisciplinary Studies in Education - Vol.1(1) - pp.24 - 2017
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Özkan Ergene, Büşra Çaylan Ergene - Posing and solving problems about the functions of two variables - 2023
2 Büşra Çaylan Ergene, Mine Işıksal Bostan - Using video-based module situated in pedagogies of practice framework to develop pre-service teachers’ professional noticing skills in perimeter measurement - 2023
3 Büşra Çaylan Ergene, Mine Işıksal Bostan - An analysis of students’ reasoning about surface area and volume measurement: A focus on prisms - 2022
4 Büşra Çaylan Ergene, Şerife Sevinç, Özkan Ergene - Pre-service Mathematics Teachers’ Understanding of Geometric Concepts through Writing Jokes - 2020
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Büşra Çaylan Ergene, Mine Işıksal Bostan - Examining Pre-service Mathematics Teachers’ Professional Noticing of Students’ Thinking about Area Measurement - 2023
2 Büşra Çaylan Ergene, Mine Işıksal Bostan - Matematik Öğretmen Adaylarının Hacim Ölçümüne İlişkin Mesleki Fark Etme Becerilerinin İncelenmesi - 2023
3 Özkan Ergene, Büşra Çaylan Ergene - Matematik Ders Kitaplarında Etnomatematik Öğelerin İncelenmesi - 2022
4 Büşra Çaylan Ergene, Mine Işıksal Bostan - Middle School Students’ Reasoning on Perimeter: A Paper Cutting Task - 2022
5 Fatma Acar, Şerife Sevinç, Büşra Çaylan, Gizem Güzeller - How Does Subjectivity Differ in Qualitative and Quantitative Research? - 2020
6 Özkan Ergene, Büşra Çaylan Ergene - Basit Ama Hatalı: Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Eşitsizlik Sistemi Çözümleri - 2020
7 Büşra Çaylan, Mine Işıksal Bostan - Bir Öğretmen Adayının Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında Kullandığı Soru Türlerinin İncelenmesi - 2019
8 Büşra Çaylan, Çiğdem Haser - Altıncı sınıf öğrencilerinin cebir karosu kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi - 2018
9 Büşra Çaylan, Melek Masal, Ercan Masal, Mithat Takunyacı, Özkan Ergene - Matematik ve Origami dersi süresince ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ile Origami inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. - 2017
7.4-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA POSTER OLARAK SUNULAN VE YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Nuray Çalışkan Dedeoğlu, Büşra Çaylan, Mithat Takunyacı, Özkan Ergene - Matematik Ve Teknoloji Tutum Ölçeği (MTTÖ): Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması - 2017
7.7-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Büşra Çaylan Ergene, Mine Işıksal Bostan - Öğretmen Adaylarının Mesleki Fark Etme Becerilerinin Gelişiminde Öğretim Uygulamalarının Rolü - 2023
2 Büşra Çaylan, Çiğdem Haser - Cebir Karosu Kullanımının Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Cebir Başarısı Ve Cebirsel Düşünmeleri Üzerindeki Etkileri - 2018
3.4-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 ERGENE ÖZKAN, ÇAYLAN ERGENE BÜŞRA - Matematik Sevgisi ile 80 Dakikalık Bir Ömür Örüntüsü: Profesör ve Onun Sevgili Denklemi, Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var içinde (Ed. Kabapınar Yücel, Kabapınar Filiz) - Pegem Akademi - pp.361 -372 - 2023
2 ERGENE ÖZKAN, AYDIN EMİN, ÇAYLAN ERGENE BÜŞRA - Ölçme Öğrenme Alanındaki Olası Hatalar ve Kavram Yanılgıları I; Uzunluk ve Zaman Ölçme, Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler içinde (Ed. Ertekin Erhan, Bütüner Suphi Önder) - Vizetek Yayıncılık - pp.309 -331 - 2023
9.10-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 International Journal of Science and Mathematics Education - 2024
2 International Journal of Science and Mathematics Education - 2024
3 Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education - 2023
4 Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education - 2022
9.11-ESCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology - 2020
9.12-ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDEKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 International Journal for Mathematics Teaching and Learning - 2023
2 International Journal for Mathematics Teaching and Learning - 2021
3 International Journal for Mathematics Teaching and Learning - 2021
4 International Journal for Mathematics Teaching and Learning - 2021
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 Öğretmenlik Uygulaması II - pp.2 - ISSN : 1 - 1 - 2024
2 Eğitimde Araştırma Yöntemleri - pp.2 - ISSN : 1 - 1 - 2024
3 Cebir Öğretimi - pp.3 - ISSN : 1 - 1 - 2024
4 Mantıksal Akıl Yürütme - pp.2 - ISSN : 1 - 2023
5 Geometri ve Ölçme Öğretimi - pp.3 - ISSN : 1 - 2023
6 Öğretmenlik Uygulaması I - pp.2 - ISSN : 1 - 2023
7 Öğretmenlik Uygulaması II - pp.2 - ISSN : 1 - 2023
8 Eğitimde Araştırma Yöntemleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2023
9 Cebir Öğretimi - pp.3 - ISSN : 1 - 2023
10 Öğretmenlik Uygulaması I - 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2022
11 Mantıksal Akıl Yürütme - 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2022
12 Geometri ve Ölçme Öğretimi - 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2022
13 Genel Matematik I - 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2022
14 Öğretmenlik Uygulaması II - 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2021
15 Topluma Hizmet Uygulamaları - 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2021
16 Genel Matematik II - 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2021
17 Cebir Öğretimi - 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2021
18 Öğretmenlik Uygulaması I - 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2021
19 Mantıksal Akıl Yürütme - 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2021
20 Geometri ve Ölçme Öğretimi - 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2021
21 Genel Matematik I - 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2021
22 Cebir Öğretimi - 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2020
23 Öğretmenlik Uygulması II - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
24 Genel Matematik II - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
25 Geometri ve Ölçme Öğretimi - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2020
26 Öğretmenlik Uygulaması I - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
27 Öğretmenlik Uygulaması II - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
28 Topluma Hizmet Uygulamaları - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2019
29 Öğretmenlik Uygulaması I - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
13.4-EĞİTİM-SEMİNER-SERTİFİKA :
1 Büşra Çaylan Ergene - Pre-Cerme13 Event Certificate - December - 2022
2 Büşra Çaylan Ergene - Utrecht Summer School Certificate - August - 2020
13.5-EĞİTİM BİLGİLERİ :
1 Devam Ediyor - ISSN : 0 - 0 - FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ - Doktora - 2024
2 The effects of using algebra tiles on sixth grade students’ algebra achievement, algebraic thinking and views about using algebra tiles - ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ - SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ - Yüksek Lisans - 2018
3 - - ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ - EĞİTİM FAKÜLTESİ/İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Lisans - 2015
4 - - ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ - İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme - Yandal - 2015
18.1-ÜYELİKLER :
1 Matematik Eğitimi Derneği - 2023
2 European Society for Research in Mathematics Education - 2023
3 British Society for Research into Learning Mathematics - 2022
4 British Society for Research into Learning Mathematics - 2020
BİLDİRİLER
Öğretmen Adaylarının Mesleki Fark Etme Becerilerinin Gelişiminde Öğretim Uygulamalarının Rolü
Examining Pre-service Mathematics Teachers’ Professional Noticing of Students’ Thinking about Area Measurement
Posing and solving problems about the functions of two variables
Using video-based module situated in pedagogies of practice framework to develop pre-service teachers’ professional noticing skills in perimeter measurement
Matematik Öğretmen Adaylarının Hacim Ölçümüne İlişkin Mesleki Fark Etme Becerilerinin İncelenmesi
Middle School Students’ Reasoning on Perimeter: A Paper Cutting Task
Matematik Ders Kitaplarında Etnomatematik Öğelerin İncelenmesi
An analysis of students’ reasoning about surface area and volume measurement: A focus on prisms
How Does Subjectivity Differ in Qualitative and Quantitative Research?
Pre-service Mathematics Teachers’ Understanding of Geometric Concepts through Writing Jokes
Basit Ama Hatalı: Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Eşitsizlik Sistemi Çözümleri
Bir Öğretmen Adayının Öğretmenlik Uygulaması Kapsamında Kullandığı Soru Türlerinin İncelenmesi
Altıncı sınıf öğrencilerinin cebir karosu kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
CEBİR KAROSU KULLANIMININ ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİR BAŞARISI VE CEBİRSEL DÜŞÜNMELERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
MATEMATİK VE TEKNOLOJİ TUTUM ÖLÇEĞİ (MTTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Matematik ve origami dersi süresince ilköğretim matematiköğretmeni adaylarının Van Hiele geoemtrik düşünme düzeyleri ile origami inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi
MAKALELER
Posing problems and solving self-generated problems: the case of convergence and divergence of series
A Case Study on Pre-service Teachers’ Question Types within the Context of Teaching Practice Course
Supporting Pre-service Mathematics Teachers’ Professional Noticing of Students’ Reasoning About Length
Students’ Algebra Achievement, Algebraic Thinking and Views in the Case of Using Algebra Tiles in Groups
Ethnomathematics Activities: Reflections from the Design and Implementation Process
Repeating Decimals and Irrational Numbers on the Number Line: Through the Lens of Pre-Service and In-Service Mathematics Teachers
Matematik ve Teknoloji Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Matematik Öğretmen Adayları için Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Örüntülere İlişkin Problem Tasarlama Durumları
Investigating The Relationship Between Prospective Elementary Mathematics Teachers’ Van Hiele Geometric Thinking Levels and Beliefs Towards Using Origami in Mathematics Education in Mathematics with Origami Course
KİTAPLAR
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var
Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler